I7 Camí de Binixems

Punt de partida i d’arribada: Comença a l’est del poble en el polígon industrial pujant per la costa de Llimpa. Finalitza a la carretera de Maó a Fornells.

Distància aproximada: Camí de Binixems 7 kms.; Camí des Pontarró 2 kms.; TOTAL APROX. 9 kms.

Durada aproximada (a peu): 2 hores i 15 minuts.

Paviment: 100% asfalt.

Altitud màxima: 130 metres. Pujant per la costa de Llimpa abans de creuar el Camí d’en Kane.

Altitud mínima: 12 metres. Al final del Camí des Pontarró arribant a la carretera de Maó-Fornells.

Desnivells importants: Just comença la caminada hi ha una pujada important a la costa de Llimpa. A meitat del recorregut, quan ens apropem a la segona pedrera, hi ha una davallada i posterior pujada a tenir en compte si anam en bicicleta.

Dificultat: Mitjana.

Ciclabilitat: 100% Tot el recorregut està asfaltat.

Punts negres: Perill de trànsit rodat. Sobre el croquis apareix el símbol d’exclamació dintre del triangle. Els dos punts més conflictius són l’encreuament amb el Camí d’en Kane i l’arribada a la carretera de Maó a Fornells.

Béns etnològics: Paret seca amb acabament d’esquena d’ase, botadors, sistemes de recollida d’aigua de la teulada a la cisterna, aljubs o cisternes, eres, bouers, garita, safareig.

Aquest recorregut passa per devora de l’ermita de Sant Llorenç de Binixems.

Descripció:

Iniciarem aquesta caminada des del polígon industrial d’Alaior. Partirem per la costa de Llimpa i tot d’una arribarem al camí d’en Kane que haurem de travessar per continuar recte pel Camí de Binixems (hi ha un cartell que ho indica).

Per la costa de Llimpa passarem pel punt més alt d’aquest recorregut. A partir d’aquesta cota anirem davallant, excepte alguna pujada puntual, fins a arribar a la carretera de Maó-Fornells devora del torrent des Pontarró que alimenta a s’Albufera des Grau.

Just haguem passat el Camí d’en Kane tindrem a la nostra esquerra la primera pedrera del recorregut. Entre aquesta i el camí hi ha alguns hortals amb les seves casetes.

Després d’haver deixat la pedrera el camí passa entre tanques, boscos mixtos d’alzines i pins i algunes cases amb els respectius hortals. Si ens fixem podrem observar alguns béns etnològics com una garita, un pou, un safareig…

La següent referència que trobarem seran els accessos a la nostra esquerra de Son Planes i de la casa de colònies de Son Putxet. El camí que va a Son Putxet és el Camí de Son Puig.

Uns pocs metres després el camí s’eixamplarà i farem un dels desnivells més importants d’aquest itinerari. Passarem entre dues pedreres en actiu i just després trobarem una bifurcació. En el camí que continua a la nostra esquerra trobarem un cartell indicant-nos que es tracta del Camí d’en Russi. En realitat és el Camí de Binimarzoc, que després d’un quilòmetre es torna a bifurcar donant inici, ara sí, al Camí d’en Russi per l’esquerra arribant fins al Camí de Son Gall. A la dreta d’aquest camí continua el Camí de Binimarzoc que arriba fins a la carretera de Maó-Fornells.

En aquest punt no hem d’anar cap als camins de Binimarzoc i d’en Russi i hem de continuar recte per la nostra dreta. El camí de Binixems s’estreny a partir d’aquesta bifurcació i l’asfalt empitjora.

A menys d’un quilòmetre passarem per l’ermita de Sant Llorenç de Binixems i seguit trobarem els llocs de Binixems de Davant i de Darrere d’on surten els camins des Guix (o de sa Bruixa) i el Camí d’Egipte.

Continuarem al llarg de dos quilòmetres més caminant entre camps primer i després entre penyals fins que arribem al torrent del Pontarró. Aquí finalitza el camí de Binixems i també és el límit del terme municipal d’Alaior amb el de Maó. Veurem la senyalització del Camí des Pontarró que seguirem durant dos quilòmetres més per arribar finalment a la carretera de Maó a Fornells.