CRÒNICA DE BINIFAMÍS A SON MANNAR. FEBRER ’23.

DE BINIFAMÍS A SON MANNAR PER BINIARROI

El passat 19 de febrer vam realitzar la caminada suspesa al mes de gener pel mal temps. Des d’Alaior vam prendre pel camí de Llucassaldent i prest vam entrar al camí de Binifamís. Prop des Llogaret vam comentar que aquells dos camins eren públics i quins eren els seus traçats per caminar fent una volta i tornar cap a Alaior.

Després vam entrar al camí de Biniarroi. Prop de l’entrada de so n’Albertí vam explicar com el propietari de Binigemor va fer construir el tram del camí que uneix Biniarroi amb el camí de s’Alblegall, amb dret de pas per als veïns i que, per tant, no es podia tancar amb candau com ho va fer un veí durant anys. I també de com la propietat de so n’Albertí va aixemplar el camí de Biniarroi cap el de Binifamís per transitar amb carro cap a Alaior.

Travessat el barranc, i de pujada cap al camí de s’Alblegall, vam gaudir d’una bona vista del barranc, lloc on ens vam fotografiar i vam parlar de la importància dels pagesos berebers als segles X-XIII, de l’aprofitament de l’aigua i de la construcció de canals, sínies, pous de torn i síquies per al reguiu.

Arribats al camí de s’Alblegall vam tornar cap el poble travessant el tercer barranc, gaudint d’un tram amb un bon empedrat. Devora Son Mannar vam parlar sobre Josep mascaró Passarius, la seva obra i tasca investigadora, assolint un magnífic treball d’investigació i recull de toponímia. Vam finalitzar la caminada tornant al punt inicial, aconseguint així fer una excursió circular.