I9 Camí de Lucassaldent i Camí Vell de Son Bou

Punt de partida i d’arribada: Comença al sud del poble devora de l’escola nova a la intersecció del Camí de sa Beguda (Final del itinerari 2). Finalitza a la urbanització de Son Bou.

Distància aproximada: Camí de Llucassaldent 2,74 kms.; Camí Vell de Son Bou 4,06 km. (1,58 kms. per ctra.); Camí de Cavalls 0,27 kms.; TOTAL APROX. 7.07 kms.

Durada aproximada (a peu): 1 hora 45 minuts.

Paviment: 63% terra ; 37% asfalt.

Altitud màxima: 129 metres. A l’alçada del lloc de Llucassaldent.

Altitud mínima: 25 metres. Just al final del recorregut a Son Bou.

Desnivells importants: S’ha de tenir en compte la davallada i posterior pujada del Barranc des Rellotge al principi del recorregut, així com la baixada en els darrers metres del Camí de Cavalls.

Dificultat: Mitjana.

Ciclabilitat: 94%. Sortint del Barranc des Rellotge hi ha un petit tram on el camí és estret. La vegetació podria dificultar el pas. Al final del Camí de Cavalls el pendent és força pronunciat.

Punts negres: Perill de trànsit rodat. Sobre el croquis apareix el símbol d’exclamació dintre del triangle. S’ha de creuar la carretera de Son Bou a l’alçada de Son Ponç. De Llucassaldent a Son Cartet s’ha d’anar per carretera.

Béns etnològics: Paret seca amb acabament d’esquena d’ase, botadors, sistemes de recollida d’aigua de la teulada a la cisterna, aljubs o cisternes, eres, bouers, garita, barraca de porc, molí, etc. A Son Bou hi ha la Basílica Paleocristiana.

Descripció:

La primera part d’aquest recorregut coincideix amb el itinerari 6 que comença devora l’escola nova.

Hem de travessar la carretera general per davall i seguir les indicacions del Camí de Llucassaldent a mà dreta juntament amb el Camí de Binifamís. A uns 50 metres hi ha una bifurcació i el Camí de Llucassaldent continua per la dreta per un paviment de terra i passa a estar senyalitzat amb unes estaques de llenya semblants a les del Camí de Cavalls. En aquestes fites hi ha una placa que diu Camí de Llucassaldent i Camí Vell de Son Bou.

Travessarem el torrent pel Barranc des Rellotge i de pujada el camí continuarà prop de la carretera de Son Bou on,finalment, haurem de travessar a l’alçada de Son Ponç. A l’altre banda de la carretera trobarem de nou les estaques de llenya que ens faran continuar per un camí ample de terra i que en línia recta ens durà fins al lloc de Llucassaldent.

En arribar al lloc girarem a mà esquerra fins a la carretera de Son Bou (130 metres) per on seguirem. A partir d’aquest punt el camí només rep el nom de Camí Vell de Son Bou. Passarem pels accessos a Llucassaldentet, Llucassaldent Menor i Son Cart i continuarem per la carretera al llarg d’un quilòmetre i mig aproximadament fins a arribar a Son Cartet.

Després de Son Cartet a mà dreta s’obre un camí de terra que dóna accés a Binialmesc i trobarem de nou les estaques de llenya del Camí Vell de Son Bou. En arribar a la porta d’entrada a Binialmesc el camí continua per l’esquerra. A uns 600 metres de Binialmesc passarem per devora de l’Estància de Son Bou que deixarem a la nostra esquerra. A menys d’un quilòmetre haurem arribat a la depuradora de Son Bou.

Arribats a l’alçada de la depuradora tindrem a la nostra esquerra la carretera de Son Bou. Si volem podem continuar per aquest vial ja que hi ha una petita vorera que ens permet caminar amb seguretat.

A la dreta continua una carretera que acaba en una rotonda després d’haver passat per damunt del túnel de Son Bou. Entre les dues carreteres hi ha un pinar per on passa un camí que finalment també surt uns metres abans del pont. Abans de creuar el pont, a mà dreta s’obre un altre camí (trobarem la indicació de Son Bou Petit) que també davalla cap a Son Bou tot i que no està tan ben definit.

En aquesta fitxa es proposa passar per damunt del túnel de Son Bou i en arribar a una rotonda (final de la carretera) passarem per dues torres d’electricitat (transformadors) a la nostra esquerra i deixarem l’asfalt per agafar un camí força ample també per l’esquerra. D’aquest camí surt algun vial més però de dimensions més reduïdes. Si es va sempre pel més ample arribarem després d’uns 200 metres al Camí de Cavalls. Cap a l’esquerra continua el Camí de Cavalls passant primer per Llucalari, i si seguim per la nostra dreta arribarem a Son Bou.